27/11/17
Met de Fast Lane service van SEAT wordt de levertijd van een nieuwe auto gereduceerd tot twee à drie weken. Kopers kunnen hun SEAT makkelijk samenstellen en vervolgens hun auto binnen 14 tot 20 dagen later afleveren bij de dealer naar keuze.
SEAT is de eerste ter wereld die deze nieuwe service terugbrengt tot ver onder het gemiddelde van 90 dagen. Begin 2017 heeft SEAT een proef uitgevoerd met deze service en sinds die proef heeft SEAT al meer dan 300 auto's verkocht via de service. De service wordt vanaf nu ook aangeboden in Duitsland (de Ibiza en de Leon) en in Spanje (de Leon). Met deze nieuwe service speelt SEAT in op de behoefte van de consument. Kopers willen graag hun auto aanpassen naar hun eigen smaak, alleen dit moet makkelijk, snel en toegankelijk zijn. "Fast Lane past bij een veranderde maatschappij waarin levertijden voor klanten steeds zwaarder meewegen in de beslissing om iets wel of niet te kopen", aldus Wayne Griffiths, SEAT Vice-President Sales & Marketing.
De SEAT dealers spelen een enorm belangrijke rol in het nieuwe Fast Lane-proces. De dealers zijn namelijk verantwoordelijk voor het verwerken van de orders, het sluiten van de overeenkomsten en het afleveren van de nieuwe auto's aan de klanten.